המרחב התרבותי

הקריה הלאומית לארכיאולוגיה של א”י, ירושלים

תכולת עבודה

אסטרטגיה / פרוגראמה / תוכן / תיירות / תרבות

תעודת זהות

מקום: ירושלים
שנת התחלה: 2021
סטטוס: הסתיים
מזמין העבודה: ציבורי

קישור הועתק

שתפ.י פרויקט זה

המרחב התרבותי

הקריה הלאומית לארכיאולוגיה של א”י, ירושלים

ירושלים, 2021

DCIM100MEDIADJI_0028.JPG

הקריה הלאומית לארכיאולוגיה, תצלום באדיבות רשות העתיקות

new_sec-01

חתך שימושים, רן וולף

הקריה הלאומית לארכיאולוגיה של א”י תוכננה ע”י אדריכל העל הבינלאומי משה ספדיה והאדריכלית אירית כוכבי, ובנייתה נמשכה מעל לעשור. המבנה המרשים ובו 9 קומות בנוי במהופך ממפלס 0 למפלס 9- באופן המדמה חפירה ארכיאולוגית היורדת אל בטן האדמה. בבניין שני אגפים – אגף מטה מקצועי ואגף שעתיד להיפתח לציבור הרחב ולהציג את פעילות רשות העתיקות שתעתיק לבניין את משרדיה. 

בשל מורכבותו של הבניין המשלב מטה מקצועי לצד חללי תצוגה, גובשה על ידי החברה פרוגראמת תוכן המגדירה את מהלך הביקור, החוויה המארגנת והשימוש בחללים השונים כחלק ממהלך ביקור אחוד המביא בחשבון היבטי תפעול והפעלה. האתגר המשמעותי היה לייצר תפישת הפעלה חדשנית במבנה קיים כולל התייחסות להיבטי הסעדה, מסחר וקיום ארועים.

הפרוגראמה שערכה החברה מבוססת על היתרון היחסי המבדל וממצב את רשות העתיקות כ”מפעל מורשת”. זהו המקום היחיד בארץ שיציג את גלגולו של חפץ – מבטן האדמה אל חלל התצוגה תוך שהוא עובר תהליכים מחקריים ומדעיים מתקדמים – הכל תחת קורת גג אחת ובסינרגיה מלאה. כחלק מתהליך זה יוזמנו המבקרים לקחת חלק פעיל בחוויה, לחוות את התהליך כולו, לחוש, לגעת ולהיות שותפים לרגע בעבודה החשובה של שימור מורשת התרבות בארץ. 

בשל מורכבותו של הבניין המשלב מטה מקצועי לצד חללי תצוגה, גובשה על ידי החברה פרוגראמת תוכן המגדירה את מהלך הביקור, החוויה המארגנת והשימוש בחללים השונים כחלק ממהלך ביקור אחוד המביא בחשבון היבטי תפעול והפעלה. הפרוגראמה מבוססת על היתרון היחסי המבדל וממצב את רשות העתיקות כ"מפעל מורשת"

צוות מוביל


רוני בורג, חן גזית, אורי גינוסר

פרויקט זה נעשה בשיתוף

רשות העתיקות

אדר' ליאורה בארי

הקריה הלאומית לארכיאולוגיה של א”י, ירושלים

תעודת זהות

מקום: ירושלים
שנת התחלה: 2021
סטטוס: הסתיים
מזמין העבודה: ציבורי

תכולת עבודה

אסטרטגיה / פרוגראמה / תוכן / תיירות / תרבות

קישור הועתק

DCIM100MEDIADJI_0028.JPG

הקריה הלאומית לארכיאולוגיה, תצלום באדיבות רשות העתיקות

DCIM100MEDIADJI_0008.JPG

DSC_0063

new_sec-01

חתך שימושים, רן וולף

בשל מורכבותו של הבניין המשלב מטה מקצועי לצד חללי תצוגה, גובשה על ידי החברה פרוגראמת תוכן המגדירה את מהלך הביקור, החוויה המארגנת והשימוש בחללים השונים כחלק ממהלך ביקור אחוד המביא בחשבון היבטי תפעול והפעלה. הפרוגראמה מבוססת על היתרון היחסי המבדל וממצב את רשות העתיקות כ"מפעל מורשת"

הקריה הלאומית לארכיאולוגיה של א"י תוכננה ע"י אדריכל העל הבינלאומי משה ספדיה והאדריכלית אירית כוכבי, ובנייתה נמשכה מעל לעשור. המבנה המרשים ובו 9 קומות בנוי במהופך ממפלס 0 למפלס 9- באופן המדמה חפירה ארכיאולוגית היורדת אל בטן האדמה. בבניין שני אגפים - אגף מטה מקצועי ואגף שעתיד להיפתח לציבור הרחב ולהציג את פעילות רשות העתיקות שתעתיק לבניין את משרדיה. 

בשל מורכבותו של הבניין המשלב מטה מקצועי לצד חללי תצוגה, גובשה על ידי החברה פרוגראמת תוכן המגדירה את מהלך הביקור, החוויה המארגנת והשימוש בחללים השונים כחלק ממהלך ביקור אחוד המביא בחשבון היבטי תפעול והפעלה. האתגר המשמעותי היה לייצר תפישת הפעלה חדשנית במבנה קיים כולל התייחסות להיבטי הסעדה, מסחר וקיום ארועים.

הפרוגראמה שערכה החברה מבוססת על היתרון היחסי המבדל וממצב את רשות העתיקות כ"מפעל מורשת". זהו המקום היחיד בארץ שיציג את גלגולו של חפץ - מבטן האדמה אל חלל התצוגה תוך שהוא עובר תהליכים מחקריים ומדעיים מתקדמים - הכל תחת קורת גג אחת ובסינרגיה מלאה. כחלק מתהליך זה יוזמנו המבקרים לקחת חלק פעיל בחוויה, לחוות את התהליך כולו, לחוש, לגעת ולהיות שותפים לרגע בעבודה החשובה של שימור מורשת התרבות בארץ. 

צוות מוביל


רוני בורג, חן גזית, אורי גינוסר

פרויקט זה נעשה בשיתוף

רשות העתיקות

אדר' ליאורה בארי

דילוג לתוכן