נמל יפו, מהנמלים העתיקים בעולם ומהאתרים המפורסמים ביותר בישראל, הוקם במתכונתו האחרונה ע”י הבריטים ועם הפסקת הפעילות הנמלית הוזנח ודעך. לאחר ביטול החלטת ממשלה להפריט את הנמל בשנת 2007 החליטה עיריית תל אביב-יפו לשקם ולהפעיל את הנמל ע”י הרשות לפיתוח כלכלי תל אביב-יפו ובאמצעות מנהלת הקמה שנוהלה על ידי החברה.
המנהלת הובילה את תהליך חידוש תשתיות המתחם ושטחיו הציבוריים תוך שיקום האמון עם תושבי יפו בדגש על קהילת הדייגים. עוד הובילה המנהלת את פיתוח מבני הנמל והגדירה את תמהילי השימושים בהם – כולל הפעלתו הזמנית של מחסן 2 כמרכז תרבות מוביל-גלריה דביר, הגלריה לאמנות פלסטינית, גלרית מחסן 2, הקונטיינר, תיאטרון אל מינא, ועוד.
הפרויקט נעשה תוך מחויבות עמוקה לשמירה על צביונו ההטרוגני של הנמל ומתוך שאיפה “לתקן מבלי לקלקל”: חברתית, תכנונית ועיצובית. הפרויקט כלל את שיקום מערך התשתיות של הנמל, לרבות תשתיות ימיות ושיקום מבנים בהם הוגדר עירוב שימושים הכולל פעילות תרבות ופנאי, וכן מענה לצרכי הדייגים.
הנמל עבר מיתוג מחדש שכלל שילוט ועיצוב של המרחב הציבורי. מנהלת התפעול שהוקמה הופקדה על ניהול הנכסים, המעגנה והפעילות השוטפת בנמל. כלל הפעולות בוצעו תוך הקפדה על שיח עם ציבור הדייגים וקבוצות אוכלוסיה מגוונות ביפו לטובת בניית יחסי האמון בין הפרויקט לבין תושבי יפו, הדייגים ובעלי כלי השייט בנמל.
החברה פעלה בנמל עד שנת 2012 והובילה את הנמל לצמיחה בכמות המבקרים ובשטחי הפעילות
הפרויקט נעשה תוך מחויבות עמוקה לשמירה על צביונו ההטרוגני של הנמל ומתוך שאיפה "לתקן מבלי לקלקל": חברתית, תכנונית ועיצובית. הפרויקט כלל את שיקום מערך התשתיות של הנמל, לרבות תשתיות ימיות ושיקום מבנים בהם הוגדר עירוב שימושים הכולל פעילות תרבות ופנאי, וכן מענה לצרכי הדייגים
צוות מוביל
רן וולף, אורית צבר, מאיה ברעם