ב־26 בספטמבר 1892 נכנסה הרכבת הראשונה מיפו אל תחנת ירושלים והתקבלה בטקס חגיגי ורב משתתפים – היה זה קו הרכבת הראשון בארץ. התחנה פעלה עד שנת 1998 כשקטע המסילה שהובילה לירושלים נסגר והמתחם ננטש.
בשנת 2013 נפתח המתחם מחדש כמתחם בילוי ומסחר המהווה את אחד המוקדים הפעילים ביותר בעיר. התחנה ההיסטורית המחודשת שמה לה למטרה לשלב בין תרבות, פנאי וסגנון חיים ולהפוך את המתחם למוקד משיכה מרכזי בירושלים. מבני התחנה, שהם ממבני הציבור היחידים שנבנו בתקופה העות’מאנית בירושלים, עברו שימור תוך הקפדה יתרה שתכלול את ייחודיות מרכיבי החומר, הצורה והמתקנים הנלווים לו.
החברה ליוותה את הרשות לפיתוח ירושלים בגיבוש הרעיון והשימוש המחודש של המתחם ובתחום השיווק והמיתוג. עוד ניהלה החברה את הכנת תמהיל השימושים והכנת ושיווק המכרז היזמי לשימור התחנה ולפיתוח השטח עבור הרשות לפיתוח ירושלים
החברה ליוותה את הרשות לפיתוח ירושלים בגיבוש הרעיון והשימוש המחודש של המתחם ובתחום השיווק והמיתוג
צוות מוביל
רן וולף, אורית צבר, איריס לוטן